[ESETTANULMÁNY] Ezzel az új módszerrel 2x annyi új vevőt tereltünk be a szépségszalonba

2017. június 12.

Ha van neked is üzleted, például szépségszalonod vagy barkácsboltod akkor tudod, hogy sok esetben milyen nehéz oda beterelni és vásárlásra bírni az embereket. Ma már nagyon sokan sokféle online hirdetési módszer áll rendelkezésünkre, gondoljunk csak az AdWords és a Facebook által nyújtott lehetőségekre vagy a hírlevelekre. Van azonban egy kevésbé ismert eszköz, ami az említettekhez képest akár dupla eredményességgel is képes látogatókat terelni.

A következőkben leírjuk a részleteket, de előtte teszünk egy rövid kitérőt és bemutatjuk, hogy milyen lépések vezettek a módszer kipróbálásához és folyamatos használatához.

A KEZDETEK

Dr. Házi Edina gyógyszerészként munkája során úgy tapasztalta, hogy hazánkban erős, ki nem elégített kereslet mutatkozik a speciális bőrproblémákat természetes alapanyagú kozmetikumokkal orvosló megoldásokra. A tervezési időszakot követően 2013-ban végül megvalósította álmát és megnyitotta természetes alapanyagú kozmetikumokat forgalmazó webshopját, valamint szépségszalonjait a Mammut üzletközpontban és az Oktogonnál. Az üzletének egy központi célja van: high-tech natúr kozmetikumok segítségével tudjon egy-egy kezelési sor alkalmával speciális bőrproblémákra megoldást nyújtani, azaz pozitívan befolyásolni a bőr szerkezetét és működését. A natúr kozmetikumokat nem egy alkalommal, hanem komplett kezelési sorként kell használni. 

AZ ÁTTÖRÉS

Miután tisztába jött azzal, hogy a termékeivel kapcsolatosan több időt, információt és energiát kell befektetni a vevők meggyőzésébe, Edina alapjaiban gondolta újra online stratégiáját.

Elsődleges célcsoportként azokat a nőket és férfiakat határozta meg, akiknek valamilyen meglévő bőrproblémájuk van, Budapesten vagy az agglomerációban élnek, valamint magasabb fizetőképességgel bírnak. Mivel a korábbi termékhirdetések nem működtek (nem hoztak vevőt), néhány fázist visszább kellett ugrania és az azonnali vevők helyett az érdeklődők gyűjtésére kezdett koncentrálni, amit két lépésben oldott meg:

  • első lépésként a bőrrel és betegségeivel kapcsolatos tanulmányokat készített e-book formában, amiket név és email címért cserébe ingyen letölthetővé tett a honlapján
  • második lépésként hírlevélben hívta el ingyenes bőrtípus felmérésre az érdeklődőket, akik telefonszámuk megadását követően tudtak időpontot egyeztetni vele

Mivel Edina elkötelezett a célközönsége folyamatosan edukálásában a honlapján egy blogot is vezet, ahova szintén rendszeresen terel forgalmat.

Egy konkrét kampány eredménye – az új eszköz

 

—FELÜLETEK—

A drhazi.hu kommunikációjának egyik alappillére a Google display hálózatában az AdWords keresőszó hirdetés, másik pedig az online bannerhirdetés, mely hirdetéseket a Central Médiacsoport portfólióján (NLCafé, Cosmopolitan, Házipatika, stb.) az ADSelf jelenítette meg.

Mi az az ADSelf? 

Egy online reklám-elhelyezésére alkalmas online rendszer, amelynek segítségével hirdetések jeleníthetőek meg a Central Médiacsoport weboldalain (Startlap.hu, NLCafé.hu, 24.hu, Wellnesscafé.hu, Vezess.hu, Házipatika.hu, Citromail.hu, Cosmopolitan.hu, Hírstart.hu, 50plusz.hu, Krémmánia.hu, Babaszoba.hu) úgy, hogy a hirdetőknek csak a tényleges kattintások után kell fizetniük.

—BANNER—

Célcsoportként a Budapesten és szűk vonzáskörzetében élő nők lettek meghatározva, a bannerre ezért egy vonzó, szép arcot és rövid, konkrét értékajánlatot tartalmazó üzenet került:

Megjelenés a Startlap.hu prémium banner helyén.

—LANDING—

A bannerre kattintva a látogató egy egyedileg kialakított landing oldalra került, ahol már bővebben (előnyök kiemelése, videó, stb.) edukálták az érdeklődőket. A fő cél az volt, hogy a bannerre kattintók feliratkozzanak egy ingyenes bőrdiagnosztikára, aminek a végén a személyes konzultáció eredményeként konkrét vevőkké tudnak válni. A feliratkozottakat egyenként felhívták és időpontot egyeztettek velük.

 

—EREDMÉNYEK—

A bannerkampány eredményeként naponta átlagosan 5-6 érdeklődő jelentkezett a diagnosztikára, akiknek ráadásul a 70%-a igénybe is vette az átlagosan 40.000 forint értékű kezeléscsomagot.

Az ADSelf kampány összesen 10 napig futott, 80 Ft/CT licittel, azaz Edina 80 forintot határozott meg, mint egy kattintás után fizetendő maximális költség. Egy darab kattintásért végül 69 Ft-ot kellett fizetni, azaz egy-egy potenciális vevőt mindössze ennyiért terelt be a hirdetés a landingre. A hirdetés összesen 102 681 alkalommal jelent meg a Centrál Média női portfólióján (NLCafé, WellnessCafé, Babaszoba, stb), és ebből 404 kattintást ért el a 10 nap alatt.

Hirdetésre elköltött összeg az ADSelf rendszerében:  27 876 Ft.

A hirdetésből származó bevétel: heti 5 vásárló x 2 hét x 40.000 Ft = 400 000 Ft.

Az ADSelf kampány eredménye (forrás: ADSelf riporting system)
Edina természetesen kipróbálta azt is, hogy milyen eredménye lesz a kommunikációnak akkor, ha vagy az AdWords hirdetést, vagy az ADSelf hirdetést leállítja, és csak az egyik fut. Azt tapasztalta, hogy mindkét esetben azonnal a felére csökkent a feliratkozók száma, azaz ő a két hirdetési rendszer párhuzamos használatával tudott az érdeklődőkből a leghatékonyabban minőségi vásárlókat konvertálni.

A JELEN ÉS A JÖVŐ

A kezdeti sikeren felbuzdulva Edina létrehozott több letölthető tanulmányt, melyekre külön-külön landing oldalakat ( pl. rosacea, demodex, akne) készített. Ezeket azóta is folyamatosan hirdeti bannerekkel az ADSelfben.

A hirdetések jelenleg heti 5-6 olyan érdeklődőt szállítanak, akiknek a 90%-a el is kezdi valamelyik terápiát. Ez havi szinten 20 új vásárlót jelent, vagyis átlagosan 800.000 Ft havi bevétel képződik.