9 %-os példányszám-növekedés a Story és Best magazinoknál

2015. május 15.

A Central Médiacsoport két sztármagazinja, a Story és a Best a MATESZ legfrissebb adatai alapján (MATESZ gyorsjelentés 2015. első negyedév) 9%-os növekedést ért el 2015 első negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ez a teljesítmény nemcsak a sztárlapok, de az egész nyomtatott sajtó piacán kimagasló eredménynek számít.

A tavalyi évben mindkét lap vezetésében változások történtek. A két új főszerkesztő irányítása mellett sikerült a csökkenő példányszámot erőteljes növekedésbe fordítani.

Nagyon büszkék vagyunk a dinamikus, egyedülálló növekedésre, amely a tudatos építkezés eredménye. Kollégáimmal hétről hétre azon dolgozunk, hogy a Story magazin mindig újszerű, informatív, érdekes, érzelmes, és emellett látványos legyen. A nagyon erős brand alapvető értékeit megtartva látványos formai és tartalmi megújuláson ment keresztül. A látványbéli ingert dinamikus érzelmes fotóanyagok szolgálják, az újonnan bevezetett interjúrovat a hitelességet erősíti. Míg korábban olvasóink a női extra rovatot szinte észre sem vették, addig megújult formájában, érzelmi praktikákkal megtöltve meggyőződésem, hogy a példányszám-növekedéshez nagyban hozzájárult. A változások hatására a magazinban olyan sztárok is megszólalnak, akik korábban elutasították a lapot. Az olvasó számunkra a legnagyobb érték, mi értük vagyunk és értük dolgozunk. Ez látszik meg a számokon is” – mondta Szalai Vivien, a Story magazin főszerkesztője.

Azzal, hogy a Story és a Best főszerkesztői poszton kettévált, megerősödhetett a Best pozíciója a hazai lappiacon, hisz több figyelem, energia jut a magazinra. Leporoltuk kicsit a megszokott rovatokat, néhányat el is hagytunk, hogy új, izgalmasabb, nívósabb tartalommal elégítsük ki a Best olvasóit,  s a lap igazi prémiumtermékké váljon. A nőket érintő, lélekbúvár és szórakoztató olvasmányok mellett Szily Nóra Párterápia rovata, a hollywoodi sztárok otthonát és a Los Angeles-i partik világát bemutató személyes tudósítások még inkább felfelé pozícionálják a Bestet. A most először megjelent tavaszi különszám pedig nemcsak a márkaerősítésre kiváló példa, de a modernebb layout, az olvasmányosabb tartalom, egyszóval az új irány egyéb lehetőségeit is felmutatja.” – tette hozzá Nichs Andrea, a Best magazin főszerkesztője.

A két magazinból hetente közel 250.000 példány* kerül értékesítésre.

*MATESZ gyorsjelentés 2015. első negyedév